Klichémanden får tiltrængte nuancer i ”Ikke noget pis”, der selvironisk, underholdende og rørende portrætterer det forhenværende stærke køn.
Rune Klan er behageligt og humørsmittende selskab, men vi savner jokes og tricks i showet ”Tvivl”, der ikke fremstår særligt gennemarbejdet.
Johan Klint Sandberg og Ludvig Brostrup står sammen bag monologen "Hyper Switch Ultra Faggot", der er som en tragedie om selvudslettelse.
Bubber og Julie Berthelsen er igen i år skønne værter i Cirkus Arena, hvor der imellem cirkusklichéerne også findes ægte talent og gode gys.
Der er masser af lokale emner og Aarhus-kendisser i den flotte, første sæson af Aarhus Revyen, som først og fremmest imponerer musikalsk.
Der er middelalderlig fantasy til den store guldmedalje i musicalversionen af Lene Kaaberbøls ”Skammerens datter” på Bellevue Teatret.
Det Kongelige Teater lader os opsluge af den vidunderligt skrevne og mesterligt spillede queer-maratonforestilling ”Arven” af Matthew Lopez.
Betty Nansen Teatrets opsætning af "Iliaden" rummer gode præstationer og en humoristisk lethed, men spændingen drukner i oldgræske navne.
Den kun 5 år gamle Amager Revyen træder stadig sine barnesko, men på visse punkter ligner den også en revy med masser af kilometer i benene.
Ikea-skaberen Ingvar Kamprad er centrum for komediemusicalen "Ingvar!", der kombinerer svensk humor med internationalt iværksættereventyr.