Vi bliver inviteret til at grine ad den midaldrende mand, når Troels Malling, Jacob Weble og Kristian Holm Joensen spiller ”I frit forfald”.
Jens Jørn Spottag portrætterer mesterligt titelrollen i Aarhus Teaters "Kong Lear", men iscenesættelsen savner klare konceptuelle valg.
Teatret Slotsgården lykkes igen med at gøre et klassisk værk til deres eget, men "Don Quijote" er langtfra deres sjoveste forestilling.
Karen-Lise Mynster tilfører spændende nuancer til Harpagon i Molières "Den gerrige" hos Grønnegårds Teatret, der rummer flere originale greb.
Riddersalens udendørsforestilling "Bedste barnepiger" er endnu en fantasifuld og sød fortælling, der fint inddrager sande, lokale historier.
”Stormen” er ikke det samme syrede og grotesk morsomme Shakespeare-ballade, som det plejer at være, når Shakes tager fat på klassikerne.
Foyer-monologen ”Rebound” på Mungo Park er en moderne, morsom og begavet komedie af forfatteren og dramatikerdebutanten Saynab Farah Dahir.
Kim Fupz Aakesons ”Ragnarok” udfolder sig med cirkusartister, musik og springvand i Det Kongelige Teaters enorme teatershow i Dyrehaven.
Sindstilstande og begreber bliver konkrete i Line Knutzons mesterlige komedie ”Ekspedienterne” med munter iscenesættelse af Elisa Kragerup.
Alt for mange idéer og virkemidler gør Det Kongelige Teaters ”Hex” til en kaotisk og uklar forestilling om hekseprocesserne omkring år 1600.