Foyer-monologen ”Rebound” på Mungo Park er en moderne, morsom og begavet komedie af forfatteren og dramatikerdebutanten Saynab Farah Dahir.
Kim Fupz Aakesons ”Ragnarok” udfolder sig med cirkusartister, musik og springvand i Det Kongelige Teaters enorme teatershow i Dyrehaven.
Sindstilstande og begreber bliver konkrete i Line Knutzons mesterlige komedie ”Ekspedienterne” med munter iscenesættelse af Elisa Kragerup.
Alt for mange idéer og virkemidler gør Det Kongelige Teaters ”Hex” til en kaotisk og uklar forestilling om hekseprocesserne omkring år 1600.
Klichémanden får tiltrængte nuancer i ”Ikke noget pis”, der selvironisk, underholdende og rørende portrætterer det forhenværende stærke køn.
Johan Klint Sandberg og Ludvig Brostrup står sammen bag monologen "Hyper Switch Ultra Faggot", der er som en tragedie om selvudslettelse.
Det Kongelige Teater lader os opsluge af den vidunderligt skrevne og mesterligt spillede queer-maratonforestilling ”Arven” af Matthew Lopez.
Betty Nansen Teatrets opsætning af "Iliaden" rummer gode præstationer og en humoristisk lethed, men spændingen drukner i oldgræske navne.
Nørrebro Teaters "Stalins død" er hverken sjov nok eller kritisk nok til at leve op til, hvad vi forventer af et morskabsteater i krigstid.
Pernille Schrøder skildrer eminent både smerten og smilet i Grethe Søncks væsen i Folketeatrets biografiske kabaret "Hele Danmarks Grethe".