Det er desværre kun de sidste 15 spændingsfyldte og velfortalte minutter af Aarhus Teaters version af "Melancholia", der kan anbefales.
Roland Schimmelpfennigs epos "Den store brand" om flygtningekriser og landegrænser bliver smukt og velfortalt teater på Teatret Svalegangen.
Koncertforestillingen "Frankly my dear I don't give a damn" på Aarhus Teater er endnu et pletskud fra dramatiker Nanna Cecilie Bang.
I børneforestillingen "En kænguru som dig" af Ulrich Hub stikker to cirkusdyr af, da de får mistanke om, at deres dyretæmmer er homo.
Vi morer os kosteligt, mens den dårlige samvittighed og selvhadet vokser i maven på os under Platt-Forms skarpe og folkesatiriske show.
De medvirkende komikere i standuprevyen "Pladderhumorister vender tilbage" er både skarpe og oplagte, og konceptet er aldeles velfungerende.
Det selvbiografiske onemanshow "Dobbelt V" af og med Wahid Sui Mahmoud passer til Blaagaard Teaters nye profil, men halter rent dramatisk.
Bornholms Teater ender desværre sin bornholmerkrønike lidt for langt fra det lokale afsæt, der gjorde trilogiens første dele interessante.
Ludvig Holbergs klassiske komedie "Den vægelsindede" får et charmerende møllensk udtryk i Teatret Møllens turnerende markedsteaterversion.
Molières "Misantropen" er blevet skaleret op til en kunstkritisk og menneskefjendsk dystopi i Teatret Slotsgårdens gendigtning "Misantropia".