Peter Langdals rodebutik af en iscenesættelse gør teksten mere håndgribelig i Det Kongelige Teaters opsætning af Linn Ullmanss ”De urolige”.
Jon Fosses eksistentielle og poetiske ”Jeg er vinden” er aldeles velfungerende med klovneansigter og psykedeliske farver på Aalborg Teater.
Himmerlands Teater spiller ”Shakespeares samlede værker” i et tilpas plat og grotesk sammensurium af giftige døsfald og billige parykker.
Muskelsvindfonden byder for første gang på Cirkus Jul, som med et mere teatererfarent hold langt overgår sommerpendanten Cirkus Summarum.
Der er både komiske og tragiske genretræk i Aarhus Teaters opsætning af ”Kagefabrikken”, som udfordrer grænserne for den personlige frihed.
Skønne skuespillere og en iscenesættelse med gammelkomiske virkemidler gør ”Jul i Gammelby” til en skøn teaterversion af tv-julekalenderen.
De fem skuespillere på Teater V får fint formidlet Linn Skåbers morsomme, poetiske og følsomme ”Til ungdommen” om at gå fra barn til voksen.
Hemmeligheder, voksenmobning, intriger og krænkelser overtager firmaudflugten i Vendsyssel Teaters morsomme og musikalske ”Motionisterne”.
Aarhus Teaters ”Alice i Eventyrland” er trods syrede kostumer, akrobatik og hårdtarbejdende skuespillere en monoton og søvndyssende omgang.
Martin Miehe-Renards teaterversion af ”Jul på slottet” på Odense Teater vækker klassikeren til live i Benjamin la Cours prægtige scenografi.