Aarhus Teaters ”Force Majeure” er et farceagtigt teatralsk og grundkomisk kammerspil, der udstiller og udfordrer den gængse familiestruktur.
Teknisk overskud præger "Natten - en teaterkoncert" på Aarhus Teater, der trods dygtighed savner genkendelighed og gedigne wow-oplevelser.
Jens Jørn Spottag portrætterer mesterligt titelrollen i Aarhus Teaters "Kong Lear", men iscenesættelsen savner klare konceptuelle valg.
De synger godt, spiller godt og danser godt på Aarhus Teater, men "Evita" er stadig bedst musikalsk og knapt så interessant som historie.
Aarhus Teater og Den Jyske Opera er gået sammen om musikforestillingen "Dracula", der rummer både skuespilkunstens og operaens kvaliteter.
Dramatikernes midtvejsprojekt "Bang" er blandt efterårets bedste forestillinger, og den spilles af et usædvanligt imponerende ensemble.
Leonora Christina er vendt tilbage til de levendes verden for at rette op på sit eftermæle og berette om, hvordan riget blev frataget hende.
For anden gang kommer Cirkus Jul til byen med en læsevenlig vinterpendant til Cirkus Summarum - og i år er historiefortællingen endnu bedre.
Tre meget forskellige mandetyper debatterer klima, kunst og eksistens over kødgryderne i "5 kvarter ved 200 grader" af »TEATRET«.
Betty Nansen Teatrets version af Dostojevskijs ”Spilleren” byder på to timers underholdende teater om kynisme, griskhed og forfængelighed.