På Odense Teater løber Ludvig Holbergs "Den stundesløse" nu over scenen med underholdende farce-spil og moderne tilsnit af Thor Bjørn Krebs.
Instruktøren Anja Behrens har skabt en kollage over fortællingen ”Odysseen”, hvor Odysseus martres af sine barbariske blodsudgydelser.
Kærligheden er det altoverskyggende tema i Brechts ”Den kaukasiske kridtcirkel”, når den bliver opsat af Anja Behrens på Teater Republique.
Viktor Tjernelds iscenesættelse af Ibsens "En folkefjende" på Odense Teater og Nørrebro Teater viser os foruroligende sider af os selv.
Der er vendt op og ned på kritikken i Grønnegårds Teatrets ”Jean de France”, der trods løse ender bliver en både morsom og moderne komedie.
Det abstrakte og det realistiske kæmper imod hinanden i Nicolei Fabers teaterversion af Woody Allens ”Blue Jasmine” på Odense Teater.
Odense Teaters musikalske opsætning af Shakespeares ”Helligtrekongersaften” er en klassisk komedie, der passer til tiden.
”Peggy Pickit ser Guds ansigt” på Odense Teater er en kompakt forestilling af Roland Schimmelpfennig om misforholdet mellem iland og uland.
Odense Teaters ”Den store Gatsby” er enten for teatralsk eller ikke teatralsk nok og ender derfor som et halvdårligt stykke skuespil.
Thomas Markmanns ”Død over eliten” på Odense Teater er en højaktuel forestilling om politikerlede og mistillid til det demokratiske system.