
ANMELDELSE: Tid til glæde, Nørrebro Teater
“Tid til glæde” handler ikke rigtig om noget og bliver til mere end to timers navlepillende sniksnak, som vi kun sporadisk griner ad.
“Tid til glæde” handler ikke rigtig om noget og bliver til mere end to timers navlepillende sniksnak, som vi kun sporadisk griner ad.
Skæve og originale greb på aktuelle emner kendetegner det 50 år gamle Hjørringrevyen, der ikke ligner nogen andre sommerrevyer i Danmark.
Konceptet er klart, og solistpræstationerne er gode, men tilsammen bliver Det Kgl. Teaters ”Den vægelsindede” for fjollet og flagrende.
Ungdomsforelskelse og generationsopgør hyldes i Grønnegårds Teatrets moderne og konceptstærke opsætning af Ludvig Holbergs ”Maskerade”.
Signe Egholm Olsen og Rasmus Bjerg forsvarer forbilledligt deres usympatiske roller i Det Kongelige Teaters opsætning af tragedien ”Medea”.
Mens de medvirkende leverer fremragende solopræstationer i ”Den indbildt syge”, savner vi skarphed og ensretning i både timing og udtryk.
"Til eftertiden" fortæller os ikke en traditionel historie, men skaber en postapokalyptisk tilstand lige midt i vores egne karantænehjem.
Nørrebro Teater skærer ind til benet på Anton Tjekhovs "Kirsebærhaven" med en velovervejet iscenesættelse og formidabelt farceskuespil.
Det Kongelige Teater har spildt resurserne på videodesignet, men har et kæmpe es i ærmet: Morten Hee Andersen i rollen som ’Tvebak’.
Skuespillerne er det absolutte højdepunkt i en tandløs farce-version af Holbergs komedie „Den politiske kandestøber‟ fra Folketeatret. ★★★☆☆☆ Folketeatret er på turné med Holbergs „Den politiske kandestøber‟ (1722). Komedien, der revser lægmands politiske ambitioner, når de, ligesom når en forælder til purkens…