
ANMELDELSE: Ugens Rapport, Det Kongelige Teater
Det Kongelige Teater skildrer storhedstiden hos Ugens Rapport, hvor Kurt Thyboe stod for journalistikken bag de bare bryster på forsiden.
Det Kongelige Teater skildrer storhedstiden hos Ugens Rapport, hvor Kurt Thyboe stod for journalistikken bag de bare bryster på forsiden.
Den virkelige kannibalsag fra Tyskland i 2001 er blevet til et stærkt fortalt krimidrama, der skaber rædselsfulde billeder hos publikum.
Instruktøren Anja Behrens har skabt en kollage over fortællingen ”Odysseen”, hvor Odysseus martres af sine barbariske blodsudgydelser.
Signe Egholm Olsen og Rasmus Bjerg forsvarer forbilledligt deres usympatiske roller i Det Kongelige Teaters opsætning af tragedien ”Medea”.
Det er både underholdende, moderne og herligt teatralsk, når Folketeatret opsætter P.O. Enquists morsomme kammerspil ”Fra regnormenes liv”.
Det Kongelige Teater udfordrer hverken publikum eller musicalgenren, men de tilfører alligevel et kvalitetslag til ”Matilda the Musical”.
Peter Langdals rodebutik af en iscenesættelse gør teksten mere håndgribelig i Det Kongelige Teaters opsætning af Linn Ullmanss ”De urolige”.
Der er både komiske og tragiske genretræk i Aarhus Teaters opsætning af ”Kagefabrikken”, som udfordrer grænserne for den personlige frihed.
Kvaliteten i de tre danseværker under titlen ”Giant Steps” er for svingende, og vi spørger os selv, hvorfor de overhovedet skal ses sammen.
Dansk Danseteaters undersøgelse af menneskets møde med kunstig intelligens er for virkelighedsfjern til at vise os, hvor virkeligt det er.