Det Kgl. Teaters velskabte ”Pride” blæser til kamp for LGBT-personers rettigheder, men i Skuespilhuset møder den kun et nikkende ekkokammer.
Det Kongelige Teater flekser teatermusklerne med kæmpeforestillingen ”Hobbitten”, der spiller for tusindvis af mennesker i Ulvedalene.
”Ebberød Bank 2.0” er særdeles underholdende og spydig, men at hyre tilfældige kendisser til bærende roller undergraver skuespilfagligheden.
Trods gode præstationer er det svært at se, hvad teaterformatet bidrager med til Anne Linnet-teaterkoncerten ”Jeg er jo lige her”.
Jakob Martin Strids børnebog "Den utrolige historie om den kæmpestore pære" er flot og munter i Det Kongelige Teaters finansstærke produktion.
Brunhilde Pomsel arbejdede for Joseph Goebbels, men i ”Et tysk liv” forklarer hun, hvordan hun selv faldt for den nazistiske propaganda.
De bevingede sylfider bliver for jordbundne i Nikolaj Hübbes version af August Bournonvilles udødelige balletklassiker ”Sylfiden”.
Aalborg Teaters klassikere fungerer ikke, og måske er det tid til, at teaterdirektøren sætter en anden end sig selv til at løse opgaven.
Anna Balslevs version af ”Et dukkehjem” er skåret ind til benet, men dermed kommer vi også til at savne vigtige elementer i dramaet.
Udmærkede skuespilpræstationer i Det Kongelige Teaters ”Hamlet, Prins af Danmark”, men Morten Kirkskov har fjernet magten fra magtspillet.