Det er ikke ligefrem teater for folket, når Det Kongelige Teater og Dansk Danseteater nyfortolker "Peer Gynt" på Skuespilhusets Store Scene.
Kim Fupz Aakesons ”Ragnarok” udfolder sig med cirkusartister, musik og springvand i Det Kongelige Teaters enorme teatershow i Dyrehaven.
Christian Albrechtsen skaber et visuelt mesterværk på Husets Teater, hvor "Fædra" formidler græsk mytologi på relevant og tilgængelig vis.
Kærligheden er det altoverskyggende tema i Brechts ”Den kaukasiske kridtcirkel”, når den bliver opsat af Anja Behrens på Teater Republique.
Teaterversionen af Tine Høegs roman ”Tour de chambre” byder på nogle træge minutter, men også imponerende gode skuespilpræstationer.
Krigen har ingen vindere i Bertolt Brechts ”Mutter Courage og hendes børn” fra 1939, der på Det Kgl. Teater bliver for teknisk dominerende.
Kvindelige ledere og sexistiske mænd er på tapetet i Sigrid Strøm Reibos moderne opsætning af ”Penthesilea - krig mellem kønnene”.
En smuk scenografi, en grotesk iscenesættelse og fremragende skuespil udgør tilsammen Det Kongelige Teaters ”Symposion” af Platon.
Det Kongelige Teaters "De fulde" af russiske Ivan Vyrypajev er en sjov forestilling, selvom den vist havde mere på hjerte, end som så.
Formatkrig på Svalegangen. Stærke præstationer, lækre kostumer og masser af kassetter. “VHS vs. Betamax” er overraskende aktuelt teater.