Teknisk overskud præger "Natten - en teaterkoncert" på Aarhus Teater, der trods dygtighed savner genkendelighed og gedigne wow-oplevelser.
Aarhus Teater og Den Jyske Opera er gået sammen om musikforestillingen "Dracula", der rummer både skuespilkunstens og operaens kvaliteter.
Dramatikernes midtvejsprojekt "Bang" er blandt efterårets bedste forestillinger, og den spilles af et usædvanligt imponerende ensemble.
Aarhus Teaters "Cabaret" er en af sæsonens smukkeste forestillinger, men dens bevidste disharmonier minder os om alt det grimme i verden.
Instruktøren og de medvirkende på Aarhus Teater lader os forstå poesien, humoren og meningen i "Romeo & Julie", som vi sjældent forstår den.
Simon K. Boberg har klogt og sirligt iscenesat ”Frank vender hjem” på Odense Teater efter Kristian Bang Foss’ velfortalte samtidsroman.
Selv om ”Charlie & chokoladefabrikken” på Aarhus Teater er en noget ujævn oplevelse, er den også sjov, fantasifuld og lidt uhyggelig.
Vi ser ikke forestillingen ”En fortælling om blindhed”. Vi hører den i hovedtelefonerne, mens vi mærker angsten brede sig i kroppen.
"Til eftertiden" fortæller os ikke en traditionel historie, men skaber en postapokalyptisk tilstand lige midt i vores egne karantænehjem.
Goethes ”Den unge Werthers lidelser” opsættes nu i to vidunderlige versioner, der går til opgaven med vidt forskellige indgangsvinkler.