Olaf Johannessen og ensemblet kombinerer humor og tragedie i fortællingen om det ultimative nederlag i Det Kongelige Teaters "Richard II".
Odense Sommerrevy stiller med en muskuløs produktion og et stærkt og erfarent revyhold, men slæber også på en dødvægt af halvdårlige tekster.
Aarhus Teater og Den Jyske Opera er gået sammen om musikforestillingen "Dracula", der rummer både skuespilkunstens og operaens kvaliteter.
Folketeatrets "Oh Happy Day" er på overfladen en jordnær gospelkomedie, men de skæve karakterer bærer på mere end tomme komediekalorier.
Viktor Tjernelds iscenesættelse af Ibsens "En folkefjende" på Odense Teater og Nørrebro Teater viser os foruroligende sider af os selv.
Der er vendt op og ned på kritikken i Grønnegårds Teatrets ”Jean de France”, der trods løse ender bliver en både morsom og moderne komedie.
På Nørrebro Teater bliver publikum en del af den gribende og morsomme ”Alle gode ting” om en dreng og hans depressive og suicidale mor.
De medvirkende er musicalens største styrke, men Folketeatrets hyldest-musical til Giro 413 har ikke meget med dansktop at gøre.
Musikken går igen igennem de tre af efterårets revyer som det, der lykkes bedst, mens der ellers er stor forskel på revyernes kvaliteter.
Kombinationen af gakket underholdning og spydig satire er gennemført og velproduceret i dette års Sønderborg Sommer Revy.