Madame Nielsens "Markedet (er ikke noget sted)" kritiserer klogt markedskræfterne, men teksten står i vejen for skuespillernes udfoldelse.
”Kvinde kend din krop” kører på tiende år hos Mungo Park i Allerød, og den kan stadig gøre os klogere på cyklusser, kusser og kvindesind.
Vi genkender følelser og tanker hos os selv i Østerbro Teaters "Coronamonologerne", mens vi glædes over de dramatikere, vi savner i teatret.
Dokumentarserien "Dramadronning" på DR2 savner en klar vinkel og skildrer mest af alt en grundlæggende jobforvirring hos Anna Malzer.
Krigen har ingen vindere i Bertolt Brechts ”Mutter Courage og hendes børn” fra 1939, der på Det Kgl. Teater bliver for teknisk dominerende.
Det lille, men legendariske Odin Teatret i Holstebro skaber et snævert og seværdigt portræt af Goya med forestillingen ”Den døves hus”.
Forfatteren Karin Michaëlis bliver vakt til live på Baggårdteatret med den musikalske forestilling ”Jagten på det gode menneske”.
Angst er mere udbredt, end vi tror, og med ”Rædsel” på Teater Grob får vi forståelse for, hvad der sker inden i os, når angsten rammer.
Sammensværgelser, magtkneb og kærlighed driver fortællingen i Vendsyssel Teaters fængende opsætning af Maria Hellebergs roman ”Stormene”.
Hvorfor skal en komiker, der er kvinde, stadig omtales som kvindelig komiker? Det undersøger dokumentarserien "De sjove kvinder" på C More.