Nutiden virker som et ekko af 1960’ernes hippietid i Østre Gasværk Teaters opsætning af ”Hair”, der imponerer både musikalsk og visuelt.
Aarhus Teater og Den Jyske Opera er gået sammen om musikforestillingen "Dracula", der rummer både skuespilkunstens og operaens kvaliteter.
På Odense Teater løber Ludvig Holbergs "Den stundesløse" nu over scenen med underholdende farce-spil og moderne tilsnit af Thor Bjørn Krebs.
"Ud med Knud" er en rørende og uhyre velspillet ungdomsforestilling om den kræftsyge William og hans kamp for at få en almindelig barndom.
Tre år efter ”Bonnie & Clyde” skaber Betty Nansen Teatret igen en velkoreograferet, veldanset og tilgængelig dansefortælling i ”I Am Gold”.
Dramatikernes midtvejsprojekt "Bang" er blandt efterårets bedste forestillinger, og den spilles af et usædvanligt imponerende ensemble.
Tre meget forskellige mandetyper debatterer klima, kunst og eksistens over kødgryderne i "5 kvarter ved 200 grader" af »TEATRET«.
Hvis man vil opleve potentialet ved standup som kunstart, så er Carsten Eskelunds onemanshow "Begrænset udsyn" det bedste eksempel lige nu.
Betty Nansen Teatrets version af Dostojevskijs ”Spilleren” byder på to timers underholdende teater om kynisme, griskhed og forfængelighed.
Roland Schimmelpfennigs epos "Den store brand" om flygtningekriser og landegrænser bliver smukt og velfortalt teater på Teatret Svalegangen.