
ANMELDELSE: Bang, Den Danske Scenekunstskole og Aarhus Teater
Dramatikernes midtvejsprojekt "Bang" er blandt efterårets bedste forestillinger, og den spilles af et usædvanligt imponerende ensemble.
Dramatikernes midtvejsprojekt "Bang" er blandt efterårets bedste forestillinger, og den spilles af et usædvanligt imponerende ensemble.
Tre meget forskellige mandetyper debatterer klima, kunst og eksistens over kødgryderne i "5 kvarter ved 200 grader" af »TEATRET«.
Hvis man vil opleve potentialet ved standup som kunstart, så er Carsten Eskelunds onemanshow "Begrænset udsyn" det bedste eksempel lige nu.
Betty Nansen Teatrets version af Dostojevskijs ”Spilleren” byder på to timers underholdende teater om kynisme, griskhed og forfængelighed.
Roland Schimmelpfennigs epos "Den store brand" om flygtningekriser og landegrænser bliver smukt og velfortalt teater på Teatret Svalegangen.
Koncertforestillingen "Frankly my dear I don't give a damn" på Aarhus Teater er endnu et pletskud fra dramatiker Nanna Cecilie Bang.
Vi morer os kosteligt, mens den dårlige samvittighed og selvhadet vokser i maven på os under Platt-Forms skarpe og folkesatiriske show.
Teatret ved Sorte Hest hylder ikke alderdommen, men sender kærlige hilsner til det levede liv i kabaretten ”Inden vi dør synger vi en sang”.
Sjællands Teater byder på en virkelig morsom og velskabt farce med Niels Olsens musikalske og stærkt komiske udgave af ”Den røde pimpernel”.
Molières "Misantropen" er blevet skaleret op til en kunstkritisk og menneskefjendsk dystopi i Teatret Slotsgårdens gendigtning "Misantropia".