Lars Mølsted og Silas Holst er en forrygende duo som skofabrikant og dragqueen i Det Ny Teaters opsætning af power-musicalen ”Kinky Boots”.
Det er både underholdende, moderne og herligt teatralsk, når Folketeatret opsætter P.O. Enquists morsomme kammerspil ”Fra regnormenes liv”.
Der er indhentet et overraskende velsammensat hold af unge, sjove og lovende skuespillere til Betty Nansen Teatrets ”Stolthed og fordom”.
Peter Langdals rodebutik af en iscenesættelse gør teksten mere håndgribelig i Det Kongelige Teaters opsætning af Linn Ullmanss ”De urolige”.
Jon Fosses eksistentielle og poetiske ”Jeg er vinden” er aldeles velfungerende med klovneansigter og psykedeliske farver på Aalborg Teater.
Martin Miehe-Renards teaterversion af ”Jul på slottet” på Odense Teater vækker klassikeren til live i Benjamin la Cours prægtige scenografi.
Den satiriske teaterforestilling ”Den retfærdige kriger” sætter fokus på de politiske beslutninger bag Danmarks deltagelse i Irak-krigen.
Med onemanshowet ”Dæmonkrati” sætter standupkomikeren og satirikeren Michael Schøt fokus på demokratiet og absurditeterne i vores samfund.
Lars Noréns ”Sandhed og konsekvens” bliver brutal, ondskabsfuld og dybt underholdende i hænderne på Maria Vinterberg og det eminente hold.
Jens Kepny Kristensens poetiske tekst ”Over vadehavet” får liv i Hans Rønnes absurde iscenesættelse og Gitte Baastrups cirkelscenografi.