Musicalen ”Elsk mig i nat” har banaliteter og melodrama nok til en hel sæbeopera, men det ringe drama opvejes heldigvis af gode sangere.
Lars Mølsted og Silas Holst er en forrygende duo som skofabrikant og dragqueen i Det Ny Teaters opsætning af power-musicalen ”Kinky Boots”.
Det Kongelige Teater udfordrer hverken publikum eller musicalgenren, men de tilfører alligevel et kvalitetslag til ”Matilda the Musical”.
I anledning af Silkeborgs 175-års jubilæum har Musical Silkeborg skabt en ny musical om Michael Drewsen, der var med til at grundlægge byen.
Genopsætningen af den danske succesmusical ”Atlantis” byder på store sangstemmer og musikalske kvaliteter, men sproget og historien halter.
Fredericia Musicalteaters "De tre små grise" er blevet en både sjov og sød forestilling, men den er også blevet en lidt flad musicaloplevelse.
Palsgaard Sommerspil indtager igen parken ved Palsgaard Gods – denne gang med ”Troldmanden fra Oz”, der imponerer trods en træg historie.
Varde Sommerspil har Martin Brygmann i rollen som H.C. Andersen i den nyskrevne og gennemmusikalske ”Fyrtøjet – en gnist i Andersens liv”.
Punkrockmusicalen ”Green Day’s American Idiot” spiller med overvældende lyd, sublime vokalpræstationer og en blærerøvsagtig scenografi.
På visse områder er Folketeatrets "Sommer i Tyrol" en omgang ruskomsnusk, men i Rolf Heims iscenesættelse kommer hele holdet til at stråle.