Konceptet er klart, og solistpræstationerne er gode, men tilsammen bliver Det Kgl. Teaters ”Den vægelsindede” for fjollet og flagrende.
Henriette Katrine Lunds "Afbrudt samliv" kombinerer komedie og tragedie i en lunefuld fortælling om den altødelæggende Alzheimers-sygdom.
Det er desværre kun de sidste 15 spændingsfyldte og velfortalte minutter af Aarhus Teaters version af "Melancholia", der kan anbefales.
Roland Schimmelpfennigs epos "Den store brand" om flygtningekriser og landegrænser bliver smukt og velfortalt teater på Teatret Svalegangen.
Koncertforestillingen "Frankly my dear I don't give a damn" på Aarhus Teater er endnu et pletskud fra dramatiker Nanna Cecilie Bang.
I børneforestillingen "En kænguru som dig" af Ulrich Hub stikker to cirkusdyr af, da de får mistanke om, at deres dyretæmmer er homo.
Det selvbiografiske onemanshow "Dobbelt V" af og med Wahid Sui Mahmoud passer til Blaagaard Teaters nye profil, men halter rent dramatisk.
Teatret ved Sorte Hest hylder ikke alderdommen, men sender kærlige hilsner til det levede liv i kabaretten ”Inden vi dør synger vi en sang”.
Bornholms Teater ender desværre sin bornholmerkrønike lidt for langt fra det lokale afsæt, der gjorde trilogiens første dele interessante.
Sjællands Teater byder på en virkelig morsom og velskabt farce med Niels Olsens musikalske og stærkt komiske udgave af ”Den røde pimpernel”.