Nørrebro Teaters "Stalins død" er hverken sjov nok eller kritisk nok til at leve op til, hvad vi forventer af et morskabsteater i krigstid.
Pernille Schrøder skildrer eminent både smerten og smilet i Grethe Søncks væsen i Folketeatrets biografiske kabaret "Hele Danmarks Grethe".
Anita er tilbage på Aalborg Teater, hvor en rørende og begavet "Dødsbo på pløjemarken" afrunder den fremragende trilogi "Henvendelse Anita".
Folketeatret opsætter firdobbelte Tony Award-vindende ”The Humans”, der også i danske hænder er skuespil- og teaterhåndværk på topniveau.
På Odense Teater løber Ludvig Holbergs "Den stundesløse" nu over scenen med underholdende farce-spil og moderne tilsnit af Thor Bjørn Krebs.
Asta Kamma August og Lotte Andersen gør tragedietunge "Elektra" tilgængelig og troværdig i anden del af trilogien "Furier" på Husets Teater.
"Ud med Knud" er en rørende og uhyre velspillet ungdomsforestilling om den kræftsyge William og hans kamp for at få en almindelig barndom.
Storartede skuespilpræstationer i Det Kongelige Teaters "Farlige forbindelser", men iscenesættelsen bliver for statisk, pæn og uinteressant.
Der er både rumvæsner og astronauter med i musikforestillingen ”Ingenmandsland” på Mungo Park, der indvier deres nye scene med ufo-musical.
Dramatikernes midtvejsprojekt "Bang" er blandt efterårets bedste forestillinger, og den spilles af et usædvanligt imponerende ensemble.