Koncertforestillingen "Frankly my dear I don't give a damn" på Aarhus Teater er endnu et pletskud fra dramatiker Nanna Cecilie Bang.
I børneforestillingen "En kænguru som dig" af Ulrich Hub stikker to cirkusdyr af, da de får mistanke om, at deres dyretæmmer er homo.
Det selvbiografiske onemanshow "Dobbelt V" af og med Wahid Sui Mahmoud passer til Blaagaard Teaters nye profil, men halter rent dramatisk.
Teatret ved Sorte Hest hylder ikke alderdommen, men sender kærlige hilsner til det levede liv i kabaretten ”Inden vi dør synger vi en sang”.
Bornholms Teater ender desværre sin bornholmerkrønike lidt for langt fra det lokale afsæt, der gjorde trilogiens første dele interessante.
Sjællands Teater byder på en virkelig morsom og velskabt farce med Niels Olsens musikalske og stærkt komiske udgave af ”Den røde pimpernel”.
Ludvig Holbergs klassiske komedie "Den vægelsindede" får et charmerende møllensk udtryk i Teatret Møllens turnerende markedsteaterversion.
Molières "Misantropen" er blevet skaleret op til en kunstkritisk og menneskefjendsk dystopi i Teatret Slotsgårdens gendigtning "Misantropia".
Ungdomsforelskelse og generationsopgør hyldes i Grønnegårds Teatrets moderne og konceptstærke opsætning af Ludvig Holbergs ”Maskerade”.
Det Flydende Teater og Teatergrad er igen gået sammen om en dokudramatisk portrætforestilling – denne gang om skuespilleren Asta Nielsen.