"Mælkebøttereglementet" på Teatret Zeppelin er en barsk og rørende forestilling om mobning, overlevelse og drømme på et gammeldags pigehjem.
To dramatikerelever fremviser foreløbige eksempler på deres evner med to enaktere, der både har potentiale og plads til yderligere udvikling.
Nu kan publikum komme tæt på teatertegneren og teateranmelderen i udstillingen "Nu - til stregen!" på Teatermuseet i Hofteatret.
Skuespillerne Ann Hjort og Peter Aude er gået sammen med mentalist Finn Bendixen om "Seancen", der kombinerer illusion og skuespil.
2500 år gammel, græsk klassiker er på vellykket vis moderniseret på Aarhus Teater, men "Orestien" bliver mere imponerende end spændende.
Det Kongelige Teater er på turné med komedien "Mixdouble" af Lærke Sanderhoff – et grimt, pinligt og underholde spejlbillede af os selv.
Den Jyske Operas tango-operette "María de Buenos Aires" kombinerer dans, skuespil og sang, men intet af det bliver rigtigt fuldendt.
Der er respekt for teatermediet, for LGBT-personer, for historiefortællingen og for de unge publikummer i "Fucking Åmål" af Hils Din Mor.
Nogle gedigne hovedroller og en fænomenal Kristian Holm Joensen redder en rædderlig fordrejning af "Mød mig på Cassiopeia" fra Folketeatret.
I Den Jyske Operas opsætning af Bizets operaklassiker "Carmen" kører Thaddeus Strassbergers iscenesættelse forestillingen i en kedelig grøft.