Den folkelige krimikomedie ”Kiksekartellet” på Vendsyssel Teater er desværre hverken krimispændende eller komediesjov nok.
Charles Dickens’ roman var en kritik af Englands fattiglov fra 1934, og kritikken er kommet med over i musicalen ”Oliver!” på Det Ny Teater.
Udmærkede skuespilpræstationer i Det Kongelige Teaters ”Hamlet, Prins af Danmark”, men Morten Kirkskov har fjernet magten fra magtspillet.
Det abstrakte og det realistiske kæmper imod hinanden i Nicolei Fabers teaterversion af Woody Allens ”Blue Jasmine” på Odense Teater.
Ungdomsforestillingen ”Polly og stormen” beskriver udviklingen fra pige til kvinde i en barsk ungdomskultur med hævnporno og intriger.
Selv med et veloplagt publikum havde ”Pejseshow 2020” været af skuffende kvalitet i forhold til den kapacitet, der står på scenen.
Standup-revyen ”Pladderhumorister” undlader heldigvis at spille skuespil, men imponerer med velvalgte ord og en afbalanceret kritik.
Samuel Becketts ”Mens vi venter på Godot” fra 1953 passer skræmmende godt til vores tid og er fremragende spillet på Teatret ved Sorte Hest.
Mens Aarhus Teater spiller en 6-stjernet forestilling nede i kælderen, bliver ”Den vægelsindede” på Scala måske sæsonens værste forestilling.
Vi ser ikke forestillingen ”En fortælling om blindhed”. Vi hører den i hovedtelefonerne, mens vi mærker angsten brede sig i kroppen.