Der er middelalderlig fantasy til den store guldmedalje i musicalversionen af Lene Kaaberbøls ”Skammerens datter” på Bellevue Teatret.
Et tredobbelt rovmord satte fokus på røverne fra Venslev i 1840’erne – nu genfortæller Parkteatret historien i "Udenfor lands lov og ret".
Det Kongelige Teater lader os opsluge af den vidunderligt skrevne og mesterligt spillede queer-maratonforestilling ”Arven” af Matthew Lopez.
Det er et imponerende cast, der går på scenen i hit-musicalen ”Grease”, der er spækket med gode præstationer og lækre 1950’er-looks.
Nutiden virker som et ekko af 1960’ernes hippietid i Østre Gasværk Teaters opsætning af ”Hair”, der imponerer både musikalsk og visuelt.
Folketeatret opsætter firdobbelte Tony Award-vindende ”The Humans”, der også i danske hænder er skuespil- og teaterhåndværk på topniveau.
Vi behøver ikke at forestille os de asiatiske roller i ”Miss Saigon”, men der skal til gengæld opfindsomhed til at forstå sangteksterne.
Kasper Holtens opsætning af ”Amadeus” på Det Kgl. Teater i 2019 høstede mange anmelderroser, men genopsætningen er ikke lige så vellykket.
Med komedien ”Eks-mænd” er Niels Ellegaard og Henrik Lykkegaard tilbage som komisk makkerpar med karikerede karakterer og psykologisk dybde.
Tre år efter ”Bonnie & Clyde” skaber Betty Nansen Teatret igen en velkoreograferet, veldanset og tilgængelig dansefortælling i ”I Am Gold”.