Foyer-monologen ”Rebound” på Mungo Park er en moderne, morsom og begavet komedie af forfatteren og dramatikerdebutanten Saynab Farah Dahir.
Kim Fupz Aakesons ”Ragnarok” udfolder sig med cirkusartister, musik og springvand i Det Kongelige Teaters enorme teatershow i Dyrehaven.
Det kunne godt ligne starten på en ny æra for Cirkusrevyen, der imponerer med originale numre, wow-scenografi og nye koryfæer på scenen.
Sindstilstande og begreber bliver konkrete i Line Knutzons mesterlige komedie ”Ekspedienterne” med munter iscenesættelse af Elisa Kragerup.
Alt for mange idéer og virkemidler gør Det Kongelige Teaters ”Hex” til en kaotisk og uklar forestilling om hekseprocesserne omkring år 1600.
Café Liva kærtegner de mesterlige Gnags-tekster i kabaretten ”Vilde kaniner og underlige fisk”, men portrættet af Peter A.G. er en forbier.
Klichémanden får tiltrængte nuancer i ”Ikke noget pis”, der selvironisk, underholdende og rørende portrætterer det forhenværende stærke køn.
Rune Klan er behageligt og humørsmittende selskab, men vi savner jokes og tricks i showet ”Tvivl”, der ikke fremstår særligt gennemarbejdet.
Bubber og Julie Berthelsen er igen i år skønne værter i Cirkus Arena, hvor der imellem cirkusklichéerne også findes ægte talent og gode gys.
Der er masser af lokale emner og Aarhus-kendisser i den flotte, første sæson af Aarhus Revyen, som først og fremmest imponerer musikalsk.