Nørrebro Teaters "Kunsten at være okay" læner sig op ad teaterkoncertgenren med tekster af Nanna Cecilie Bang og musik af Thomas Buttenschøn.
Det er desværre kun de sidste 15 spændingsfyldte og velfortalte minutter af Aarhus Teaters version af "Melancholia", der kan anbefales.
Koncertforestillingen "Frankly my dear I don't give a damn" på Aarhus Teater er endnu et pletskud fra dramatiker Nanna Cecilie Bang.
Kongens Have i Odense danner ramme om Odense Teaters musikalske udendørsversion af "Romeo & Julie", der ikke har meget Shakespeare tilbage.
Blanche DuBois' fald fra overklasse til galeanstalt er fremragende fortalt i Aarhus Teaters kliniske fortolkning af "Omstigning til Paradis".
Aarhus Teaters "Cabaret" er en af sæsonens smukkeste forestillinger, men dens bevidste disharmonier minder os om alt det grimme i verden.
I afgangsforestillingen "Himmelvendt" af Henrik Szklany får de fem denim-klædte skuespilstuderende formidlet komplekse, ungdommelige følelser.
Hvordan magter en teenager at stå op om morgenen, spørger det komiske, sarkastiske, men også ærligt hyldende show "I' de fucking bedste".
Mathias Skov Rahbæk leverer med små greb en stor skuespilpræstation i Nanna Cecilie Bangs "The Supreme Gentleman" på Betty Nansen Teatret.
Instruktøren og de medvirkende på Aarhus Teater lader os forstå poesien, humoren og meningen i "Romeo & Julie", som vi sjældent forstår den.