Karen-Lise Mynster tilfører spændende nuancer til Harpagon i Molières "Den gerrige" hos Grønnegårds Teatret, der rummer flere originale greb.
Folketeatret opsætter firdobbelte Tony Award-vindende ”The Humans”, der også i danske hænder er skuespil- og teaterhåndværk på topniveau.
Instruktøren Anja Behrens har skabt en kollage over fortællingen ”Odysseen”, hvor Odysseus martres af sine barbariske blodsudgydelser.
Der er indhentet et overraskende velsammensat hold af unge, sjove og lovende skuespillere til Betty Nansen Teatrets ”Stolthed og fordom”.
"Til eftertiden" fortæller os ikke en traditionel historie, men skaber en postapokalyptisk tilstand lige midt i vores egne karantænehjem.
Aalborg Teaters direktør Hans Henriksen laver endnu en modernisering af en klassiker, og med ”Forbrydelse og straf” lykkes det heller ikke.
Egill Pálssons version af Ingmar Bergmans filmklassiker ”Fanny og Alexander” får os op af stolene og vækker vores medfølelse.
Det er ikke Mozarts opera, men Beaumarchais' oprindelige skuespil fra 1778, som Aalborg Teater alt for desparat forsøger at gøre aktuel.
”Et dukkehjem" på Aalborg Teater bliver en velfunderet men spændingsløs efterfølger til Kaspar Rostrups version på Vendsyssel Teater.
Snart flyver tulipaner, opkast og skældsord igennem stuen på Aalborg Teater i ”Blodbadets gud” af den franske dramatiker Yasmina Reza.