Vi behøver ikke at forestille os de asiatiske roller i ”Miss Saigon”, men der skal til gengæld opfindsomhed til at forstå sangteksterne.
Tre år efter ”Bonnie & Clyde” skaber Betty Nansen Teatret igen en velkoreograferet, veldanset og tilgængelig dansefortælling i ”I Am Gold”.
Viktor Tjernelds klimaforestilling ”At lære at dø” på Mungo Park bliver desværre en forudsigelig og ikke særligt oplysende omgang skældud.
Der er noget Olsen Banden-agtigt over planen i ”The Producers”, hvor to musicalproducenter vil tjene penge på at lave et stensikkert flop.
De medvirkende komikere i standuprevyen "Pladderhumorister vender tilbage" er både skarpe og oplagte, og konceptet er aldeles velfungerende.
I afgangsforestillingen "Himmelvendt" af Henrik Szklany får de fem denim-klædte skuespilstuderende formidlet komplekse, ungdommelige følelser.
Det er en velsmurt teatermaskine, der tøffer afsted på Teatret Svalegangen med en noget åndsbollet forestilling om aarhusianske Stig Tøfting.
Musicalen ”Elsk mig i nat” har banaliteter og melodrama nok til en hel sæbeopera, men det ringe drama opvejes heldigvis af gode sangere.
Lars Mølsted og Silas Holst er en forrygende duo som skofabrikant og dragqueen i Det Ny Teaters opsætning af power-musicalen ”Kinky Boots”.
Der er indhentet et overraskende velsammensat hold af unge, sjove og lovende skuespillere til Betty Nansen Teatrets ”Stolthed og fordom”.