Dansk Danseteaters undersøgelse af menneskets møde med kunstig intelligens er for virkelighedsfjern til at vise os, hvor virkeligt det er.
DR's tv-julekalender "Julefeber" er blevet omsat til en balletversion med titlen "Dansefeber", som spiller på Gamle Scene i efterårsferien.
Når Teater Momentum slår dørene op til "Øjne", så er det omtrent det eneste, som Teater Momentum gør – resten skal publikum selv stå for.
Kolding Egnsteaters "Syren Hawaii Undulat" behandler farverigt og usentimentalt emnet demens, men iscenesættelsen savner form og retning.
Viktor Tjernelds iscenesættelse af Ibsens "En folkefjende" på Odense Teater og Nørrebro Teater viser os foruroligende sider af os selv.
Dette års Menstrup Revyen byder på masser af gode kvaliteter, men revyen har brug for, at der bliver taget et stilmæssigt konsekvent valg.
Flemming Jensens "Den komiske uskyld" er som en iscenesat erindringsbog, der rummer mange af Jensens facetter som humorist og satiriker.
Christian Fuhlendorff bliver teknisk mere og mere raffineret, men i hans nye onemanshow "Det sjovt" savner vi nogle af hans gamle tricks.
Der er mange gode idéer og interessante greb i "Generation 9/11", men samlet set er forestillingen for virkelighedsfjern til at engagere os.
Med "Elusia" byder Teater Grob på ekspressionistisk, sjovt, blodigt og hæsblæsende teater om kvartlivskrisens uhyggelige og destruktive natur.