Jens Kepny Kristensens poetiske tekst ”Over vadehavet” får liv i Hans Rønnes absurde iscenesættelse og Gitte Baastrups cirkelscenografi.
Forestillingen dyrker spændingsfeltet mellem realisme og surrealisme, hvor lyd, scenografi og iscenesættelse går op i en højere enhed.
Teaterversionen af Tine Høegs roman ”Tour de chambre” byder på nogle træge minutter, men også imponerende gode skuespilpræstationer.
Teater Nordkraft har oversat, men ikke omsat Hans Kirks roman ”Fiskerne” til teater, og vi spørger os selv, hvad vi skal med den på scenen.
Debatterende og morsom teaterversion af Birgitte Possings bog ”Argumenter imod kvinder” udfolder ligestillingsbegrebet uden at moralisere.
Anna er en følelsesløs fødemaskine i Liv Helms makabre opsætning af Olga Ravns populære barselsroman ”Mit arbejde” på Husets Teater.
Sargun Oshanas rædselskollage ”Terror/is/me” på Odense Teater er en frygtelig og ubehagelig forestilling, som du ikke må snyde dig selv for.
Genopsætningen af den danske succesmusical ”Atlantis” byder på store sangstemmer og musikalske kvaliteter, men sproget og historien halter.
Politikerne får adskillige spydige kommentarer med på vejen i årets ”Pejseshow”, hvor de medvirkende imponerer både musikalsk og komisk.
Buster kan trylle verden til et bedre sted, men hvis man ikke kan sine kommeregler og regnestykker, så bliver man aldrig til noget.