
ANMELDELSE: Dobbelt V, Blaagaard Teater
Det selvbiografiske onemanshow "Dobbelt V" af og med Wahid Sui Mahmoud passer til Blaagaard Teaters nye profil, men halter rent dramatisk.
Det selvbiografiske onemanshow "Dobbelt V" af og med Wahid Sui Mahmoud passer til Blaagaard Teaters nye profil, men halter rent dramatisk.
Bornholms Teater ender desværre sin bornholmerkrønike lidt for langt fra det lokale afsæt, der gjorde trilogiens første dele interessante.
Selvom Bager Jørgen og Smadremanden ikke er i deres es i år, så gør de gæstende cirkusartister dette års Zirkus Nemo uforglemmelig og sexet.
Skønne koreografier og smilende medvirkende får amatørcharmen til at overskygge Nyborg Voldspils uskarpe udgave af "Mød mig på Cassiopeia".
Dansk Rakkerpak underholder med karikeret og lettilgængelig komik, men gadeteaterforestillingen "Grænsen" har også et klart politisk budskab.
Odense Sommerrevy driller Putin og de russiske oligarker, men revyen savner generelt pointer og bæres først og fremmest af de medvirkende.
Det er en velsmurt teatermaskine, der tøffer afsted på Teatret Svalegangen med en noget åndsbollet forestilling om aarhusianske Stig Tøfting.
Musicalen ”Elsk mig i nat” har banaliteter og melodrama nok til en hel sæbeopera, men det ringe drama opvejes heldigvis af gode sangere.
Signe Egholm Olsen og Rasmus Bjerg forsvarer forbilledligt deres usympatiske roller i Det Kongelige Teaters opsætning af tragedien ”Medea”.
Odense Teaters opsætning af "Laser og pjalter" er udmærket håndværk, men den ensformige tekst føles mere og mere som spild af publikums tid.